Știai că o anvelopă conține doar 14-19% cauciuc natural? Să aflăm din ce sunt fabricate anvelopele.

Știai că o anvelopă conține doar 14-19% cauciuc natural? Să aflăm din ce sunt fabricate anvelopele.

Este ușor să crezi că anvelopele sunt doar simple ”cauciucuri”,  dar inelul negru de pe roata mașinii este mai mult decât atât. Oanvelopă nu este o simplă bandă de cauciuc turnată, ci un ansamblu interdependent de peste 200 de materiale și componente cu proprietăți foarte diverse, a căror fabricare necesită o mare precizie. Dozajul fiecăruia dintre aceste materiale face ca fiecare profil al anvelopei să fie un produs unic, cu calități specifice - confort, rezistență la drum, frânare, longevitate. Unele din aceste calități sunt trecute pe eticheta europeană pe care o știm. 

Compuși din cauciuc în anvelope pentru elasticitate

Una dintre componentele principale ale anvelopelor auto este amestecul de gume. Este fabricat din cauciuc natural și sintetic, precum și aditivi (silice, negru de fum, rășină, sulf etc.). Acest amestec conferă anvelopei toată elasticitatea sa. Pentru a-l întări, se utilizează alte componente.
În medie, o anvelopă modernă pentru un autoturism va conține până la 25 de componente și nu mai puțin de 12 compuși de cauciuc diferiți. Totul începe cu cauciuc natural extras din arbori de cauciuc, crescuți în plantații mari. Acest lichid (latexul) se coagulează cu acid, este curățat cu apă și presat în bile.
Cauciucul sintetic, pe de altă parte, este fabricat într-un proces separat folosind un amestec de substanțe chimice din laborator. În etapa de fabricație, aceste bile (atât naturale, cât și sintetice) sunt tăiate, cântărite și amestecate cu alte ingrediente conform unor formule precise.
Industria textilă oferă materialele de bază (raion, nailon, poliester și fibre de aramidă) pentru fabricarea frânghiilor și sforii utilizate ca material de armare.

Oțel pentru rezistență

Industria siderurgică furnizează oțel de înaltă rezistență. Acesta este folosit ca materie primă pentru fabricarea curelelor (bandaje de oțel) și a tijelor (sârmă de oțel)
Multă lume se întereabă oare din ce e făcută de adevăratelea o anvelopă.  Putem diseca și începem să analiză fiecare componentă

Calea de rulare

Calea de rulare este efectiv stratul extern al anvelopei,  fabricat din mai multe feluri de cauciuc natural  și sintetic. Profunzimea șanțurilor și adâncimea lor determină performanțele anvelopei tale.O anvelopă cu model mai adânc pe calea de rulare este o anvelopă cu aderentă bună, mai ales pe surpafețe moi. Modelul mai puțin adânc conferă viteză mai mare la rulare, în detrimentul aderenței.

Peretele lateral

Este cel care dă stabilitate  pe lateralele anvelopei mașinii. De asemenea se pot regăsi și informațiile cu privire la dimensiune, producător, data fabricației etc. La unele anvelope de tip run on flat peretele lateral conține si o inserție de metal, care poate susține greutatea mașinii chiar și dacă presiunea este scăzută în anvelopă.

Benzi

Pentru anumite tipuri de anvelope, există benzi de inox situate sub calea de rulare, cu rol de ranforsare. Benzile previn întepăturile în anvelope și conferă stabilitate.

Carcasa

Aceasta este compusă din straturi multiple , adică pliuri, din diferite materiale. Numarul straturilor unui cauciuc ne arată de fapt puterea anvelopei. O anvelopă de nivel mediu are doua pliuri. Firul de poliester este folosit cel mai des, este învelit în material de cauciuc. Pneurile radiale au pliurile perpendiculare direct pe calea de rulare

Talonul

Talonul conține un cablu de otel căptușit cu cauciuc , are rolul de a fixa și etanșa anvelopa pe jantă
Putem cunoaște și cantitatea de material folosit. Să aruncăm o privire la compușii dintr-una din cele mai populare modele de cauciucuri Continental, pentru vară
  • Cauciuc (natural și sintetic) 41%
  • Umplutură (negru de fum, silice, carbon, cretă ...) 30%
  • Materiale de armare (oțel, poliester, raion, nailon) 15%
  • Plastifiant (uleiuri și rășini) 1 6%
  • Substanțe chimice pentru vulcanizare (sulf, oxid de zinc ...) 6%
  • Agenți anti-îmbătrânire și alte substanțe chimice 2%
Desigur, un anumit compus material va oferi proprietăți diferite pentru diferite anvelope. Amestecul prețios de ingrediente este esențial.

Materiale în funcție de sezon

Amestecul de materiale utilizate într-o anvelopă va depinde de utilitatea acesteia. Compușii moi din anvelopele de vară se întăresc atunci când temperaturile scad sub 7 ° C, compromițând aderența. Dar modelele de iarnă oferă o tehnologie specială care își păstrează flexibilitatea și aderența, pentru performanțe optime chiar și la temperaturi mai scăzute.
Locuiești într-o regiune cu climă temperată? Anvelopele pentru toate anotimpurile  - all season, se pot dovedi soluția ideală.
Fiecare anvelopă are particularități speciale, de care trebuie să ții cont atunci când te ocupi de starea tehnică a autoturismului tău.
 

Suport clienti 9:00 - 17:00

0744 237 237 support@road-runner.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!