Ce sunt suspensiile pneumatice – un covor magic zburător sau un coșmar tehnic?

Ce sunt suspensiile pneumatice – un covor magic zburător sau un coșmar tehnic?
Un autoturism cu suspensie pneumatica e oare o plimbare magică sau un coșmar tehnic pentru utilizator? La ce te poți aștepta atunci când e vorba de o mașină cu suspensie pneumatică?
Orice autoturism ar fi insuportabil de condus fără suspensia sa. Suspensia nu numai că susține  greutatea unui vehicul, ci menține mișcările corpului sub control atunci când lovești o bordură de exemplu și îmbunătățește calitatea călătoriei izolând vehiculul de imperfecțiunile rutiere. Stabilitatea autoturismului se bezează tocmai pe suspensie.
Suspensia se realizează de obicei pe arcuri din oțel sau compozite sau arcuri lamelare, dar există soluții mai bune. Ce se întâmplă dacă, în loc să călătorească susținută pe metal flexibil, un vehicul ar putea circula pe o suspensie on air?
Cum funcționează suspensiile pneumatice?
În cazul unui vehicul cu suspensie pneumatică,  arcurile elicoidale sau arcurile lamelare înlocuite de burdufuri de cauciuc flexibile presurizate numite arcuri pneumatice. Aceste perne de aer sunt pompate de un compresor, care trage aerul din atmosferă, trece prin umidificator și umflă pernele la volumul necesar pentru menține mașina la nivel optim.
Cu ajutorul unui compresor, uscător de aer și rezervor de aer de la bord, presiunea aerului (care determină viteza echivalentă a arcului) și înălțimea de deplasare pot fi ajustate pentru a oferi o calitate optimă a mersului și gardă la sol pentru sarcina din față..
Ideea suspensiei pneumatice are o istorie aproape la fel de lungă ca și automobilul; un „arc pneumatic pentru vehicule” a fost brevetat în 1901. Acesta a fost utilizat de armata SUA în cel de-al doilea război mondial pe camioane grele pentru a menține înălțimea de mers, independent de sarcina vehiculului. La sfârșitul anilor 1950, suspensia pneumatică era echipament standard pe Cadillac Eldorado Brougham, iar astăzi tehnologia este aproape omniprezentă pe mașinile de lux de ultimă generație.
Suspensia pneumatică: pro și contra
Majoritatea avantajelor echipării unei mașini cu suspensie pneumatică se referă la reglabilitate. Prin creșterea sau micșorarea volumului de aer, un sistem de suspensie pneumatică poate crește sau reduce înălțimea de mers a vehiculului și, în consecință, garda la sol, în câteva secunde, ceea ce conduce la nenumărate beneficii.
Primul este îmbunătățirea capacității off-road. Nenumărate SUV-uri, de la Mercedes-Benz GLS la Lamborghini Urus și Jaguar I-Pace, utilizează suspensia pneumatică pentru a crește garda la sol și pentru a îmbunătăți abordarea și unghiurile de plecare. Ridicarea suspensiei reduce probabilitatea ca un vehicul să rămână blocat în afara drumului sau să sufere daune fizice din cauza pericolelor de pe traseu.
Există, de asemenea, beneficii care vin odată cu scăderea suspensiei. Dacă ai urcat vreodată sau ai coborât dintr-un camion sau SUV ridicat, știi despre ce vorbim.

A avea o mașină cu suspensie pneumatică înseamnă și economie de combustibil. Coborârea unei mașini scade zona frontală a acesteia, ceea ce are un impact pozitiv asupra rezistenței sale globale la vânt sau „zona de tracțiune” (produsul zonei frontale ori coeficientul de tracțiune). Mai puțină rezistență înseamnă mai puțin combustibil pentru a realiza aceeași cantitate de tracțiune, ceea ce poate economisi bani.
Suspensia pneumatică este de folos și sistemelelor de suspensie predictive care citesc drumul cu camere pentru a detecta viitoarele imperfecțiuni ale carosabilului. Un astfel de sistem este folosit cu mare efect la autoturisme precum Mercedes-Benz S-Class, Lincoln Aviator și Audi A8.
Dezavantaje? Așa cum îți poți imagina, există mult mai multă tehnologie implicată într-o configurare a suspensiei pneumatice decât există într-o bucată solidă de metal sau material compozit – adică o suspensie clasică. Asta înseamnă costuri mai mari și mai multe piese susceptibile de avarie. Și, în timp ce supraîncărcarea oricărui arc poate cauza căderea bruscă a acestuia, arcurile metalice sau compozite tind să cadă pe măsură ce îmbătrânesc și obosesc, în timp ce burdufurile de cauciuc uzate sau crăpate pot suferi scurgeri de aer și se pot defecta după o perioadă similară de uzură
O suspensie pneumatică defectă cere un buget considerabil pentru reparații.  Este un motiv bun pentru care trebuie să te gândești de două ori atunci când cumperi un autoturism la mâna a doua, cu cu suspensie pneumatică - cu excepția cazului în care, bineînțeles, suspensia pneumatică e înlocuită recent cu arcuri convenționale.
La ce trebuie să fii atent atunci când apelezi la vulcanizare și ai mașina cu suspensie pneumatică
Blocarea suspensiei , lock mode ,service mode, așa cum întâlnești la modelele noi de autoturisme, are rolul de a pastra în memorie înălțimea uniformă a mașinii tale ,în acest fel nu se dereglează nimic. La service sau la vulcanizare de obicei se ridică câte o roata iar suspensia pneumatică fiind activă,va încerca sa compenseze din rezervorul de aer păstrâd aceeași înaltime la roțile care nu sunt suspendate.Chiar daca îl lași blocat ea va reactiona la viteze mari și va coborî,dupa care iese automat din lock -mode.Pentru a evita acest gen de probleme la vulcanizare trebuie să blochezi suspensia  înainte de a pune autoturismul pe elevator sau pe cric.
Cum își numesc diferiții producători de automobile suspensiile pneumatice?
· Airmatic (Mercedes-Benz)
· Suspensie Air Glide (Lincoln)
· Suspensie pneumatică inteligentă (Tesla)
· Suspensie pneumatică adaptivă Four-C (Volvo)
· Suspensie variabilă adaptivă cu control reglabil pe înălțime (Lexus)
· Suspensie pneumatică activă (Jaguar)
· Suspensie pneumatică cu Porsche Active Suspension Management (Porsche)
· Suspensie pneumatică activă cu patru colțuri (Ram)
· Suspensie pneumatică adaptivă (Audi)
 

Suport clienti 9:00 - 17:00

0744 237 237 support@road-runner.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!