Ce e bine să știi despre rotirea anvelopelor

Ce e bine să știi despre rotirea anvelopelor

Anvelopele sunt primele componente ale autoturismului, care intră în contact cu asfaltul. Mai mult, acestea se confruntă în timp cu uzură excesivă, mai mult decât orice componentă a unui vehicul. Anvelopele sunt responsabile pentru o serie de funcții esențiale pentru funcționarea mașinii tale.
Prin urmare, anvelopele în bună stare de rulare și rotația anvelopelor sunt elemente absolut necesare pentru orice autovehicul.
Toți știm că anvelopele au o durată de viață limitată. Anvelopele sunt proiectate să funcționeze pentru o anumită perioadă de timp. Prin urmare, renunțarea la ele și inlocuirea nu este soluția simplă și nici opțiunea cea mai înțeleaptă. Aici, rotația anvelopelor este ideea de bază.
Rotația anvelopelor este o practică simplă și eficientă de mutare a anvelopelor dintr-o poziție în alta pentru a asigura uzura constantă a tuturor anvelopelor. Această procedură nu doar că prelungește durata de viață a anvelopelor, dar te ajută să economisești bani și strădanie.
De ce este nevoie de rotirea anvelopelor
În termeni generali, o mașină are o punte față, o punte spate, ambele au un set de anvelope sub controlul lor și fiecare componentă are un rol specific de jucat. Se știe că anvelopele de pe puntea față se uzează mai repede decât anvelopele de pe puntea - spate.
Acest lucru se datorează faptului că partea din față suportă mai mult de 60% din greutate și are sarcini exponențial mai mari de îndeplinit, cum ar fi direcția, frânarea, accelerarea etc. Între timp, cele din spate suferă doar uzură datorită tracțiunii și frânării.
Dacă lași anvelopele în aceeași poziție de ani de zile, vei observa că unele anvelope se uzează mai repede decât celelalte. Acest lucru se datorează greutății mașinii, care nu este distribuită uniform pe toate laturile, iar  zona din fața poartă cea mai mare greutate, dacă e vorba de autoturisme cu tracțiune pe față.
Pot exista și alți factori care cauzează uzura și anume. presiune inegală a anvelopei, alinierea necorespunzătoare a roților, o geometrie defectuoasă a roților. Anvelopele nu sunt ieftine. Un set de anvelope noi costă destul iar inlocuirea setului de 4 anvelope înseamnă un buget considerabil.
Rotația anvelopelor contribuie foarte mult la asigurarea unei călătorii pline de confort și relaxantă. Se recomandă rotirea anvelopelor o dată la șase luni sau după  8.000 - 10.000 de kilometri de parcurs.  Ca o estimare aproximativă, poți efectua rotirea anvelopelor de fiecare dată când schimbi uleiul de motor.
Rotația anvelopelor : cum procedezi?
Rotația anvelopelor este probabil cea mai ușoară și cea mai ieftină sarcină de întreținere auto pe care o puteți îndeplini. Necesită câteva minute de efort și bani puțini. Dacă este făcută corect, poate prelungi durata de viață a anvelopelor și poate crește economia de carburant.
Modelul exact de rotație depinde de vehicul și de anvelope. Aici va trebui să te consulți cu mecanicul pentru a obține răspunsul potrivit. Specialiștii în vulcanizare, Road Runner, te pot sfatui și te ajută să faci această rotație a anvelopelor.
Notă: Acest lucru se aplică numai anvelopelor cu profil simetric / nedirecțional al benzii de rulare.
X-Pattern
Rotirea standard a anvelopei urmează un model  în formă de X. Modelul X include mutarea anvelopelor față în spate și încrucișarea acestora. Anvelopa din stânga față merge în dreapta-spate și anvelopa din dreapta -față merge în stânga- spate, în model încrucișat „X”. Acesta este modelul standard  de rotire, utilizat pe diferite tipuri de vehicule.
Modelul Cruce - spate
O altă geometrie pe care o puteți explora este modelul transversal în spate, unde anvelopele din spate ajung în față, așa cum anvelopele din față iau loc în spate dar într-o manieră încrucișată.
Model de încrucișare înainte
Rotirea înainte este opusul modelului transversal în spate. Aici anvelopele din față se îndreaptă spre spate, iar partea din spate își ocupă din nou locurile din față într-o manieră încrucișată. Acest model poate fi utilizat pe vehiculele FWD.
Model lateral
Acest model de rotire este potrivit pentru mașinile cu diferite seturi de anvelope nedirecționale față și spate. Acest model este la fel de simplu pe cât pare. Modelul lateral înlocuiește anvelopa stângă cu dreapta și dreapta cu stânga, atât pentru față, cât și pentru spate.
Modelul din față în spate
Acest model se aplică numai anvelopelor / roților direcționale / de aceeași dimensiune. Aici anvelopele din față din ambele părți iau direct locul celor din spate.
Rotesc și anvelopa de rezervă?
Aproape fiecare vehicul are o anvelopă de rezervă în portbagaj. Anvelopele de rezervă  pot fi incluse și ele în procedura de rotire, alaturi de celelalte.
Există unele mașini (Skoda, VW chiar și BMW-uri) care oferă o rezervă „Space-Saver” în portbagaj. Acestea NU POATE fi incluse în procedura de rotire a anvelopelor, deoarece are dimensiuni mai mici și este marcată - numai pentru uz temporar.
O rotație de cinci anvelope ajută la o distribuție egală a uzurii la anvelopele mașinii, incluzând roata de rezervă. Acest procedeu ajută, de asemenea, la menținerea unei adâncimi egale a benzii de rulare pe toate cele cinci anvelope.
Concluzii
Rotația anvelopelor este o procedură simplă și eficace. Dacă însă nu ai unde să schimbi chiar tu anvelopele, cel mai comod este să apelezi la o vulcanizare mobilă. Road Runner îți pune la dispoziție serviciile sale de rulaj anvelope, iar tu ești avantajat de o rulare echilibrată pentru toate anvelopele autoturismului tău.
 

Suport clienti 9:00 - 17:00

0744 237 237 support@road-runner.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!